Reisverslag 1 - Reisverslag uit Lima, Peru van Martin Power - WaarBenJij.nu Reisverslag 1 - Reisverslag uit Lima, Peru van Martin Power - WaarBenJij.nu

Reisverslag 1

Blijf op de hoogte en volg Martin

15 Juli 2016 | Peru, Lima

Nu eindelijk een moment gevonden om mijn eerste indrukken van mijn reis met jullie te delen. Ben nu al ruim een week onderweg. Ik schrijf nu vanuit Cusco. De vlucht van A'dam via Parijs naar Lima verliep uistekend.
Ter acclamatisering ben ik 3 nachten in Lima gebleven in de veilige wijk Miraflores. Daar ontmoet ik al de eerste nederlander die 1 1/2 met zijn motor de wereld overcrosst. Met hem mijn eerste Peruaans biertje naar binnen gewerkt. Goed te doen. Henk Bischop (gemeente Meppel) je eerste bierdopjes voor je zijn gescoord. Een kathedraal en eenn Moastery Franciscanen bezocht. Dez e laatste locatie staat bekend om zijn verzameling schedels en botten. Daarnaast kun je mooi wandelen langs de kust vanuit de wijk Miraflores. Aardige mensen die Peruanen. Oja met een beetje geluk (als de wifi goed genoeg is) heb ik deze dagen de EK voetbal kunnen volgen.
Mijn de eerste weken is de busmaatschappij Cruz del Sur overdag of 's avonds. Uitstekende maatschappij waarvan je de tickets vanuit huis kunt regelen. Dat had mijn liefje Marian al voor me geregeld. Zijn comfortabele slaapbussen (stoep 160 graden achterover) en ik heb daarop goed kunnen slapen. De volgende halte is Paracas (kust) ten zuiden van Lima en is bekend om zijn Ballestas Islands (Gallapagos in het heel klein) en het nationaal reservaat Paracas met woestijn, lagunes, rood lavazand en flamingo's. Beide de moeite waard. Onderweg allerlei ontmoetingen met allerlei nationaliteiten, interessant hoor. Naar een paar overnachtingen naar Nasca beroemd om de Nascalijnen. Het zijn gigantische (dieren)figuren ¨uitgesneden¨ in het landschap die je alleen vanuit de lucht goed kan onderscheiden. Na de ontdekking van de Nascalijnen heeft men ook de zgn Talpalijnen ontdekt. Ik heb natuurlijk een vlucht geboekt (tweepersoons vliegtuigje) van een uur om beide verschijnselen te kunnen zien. Prachtig, echt een aanrader. Het verschil tussen beide is (mijn waarneming) dat de Nascalijnen op vlakten zijn gemaakt en de Talpalijnen meer op de hevels en bergen. Ben blij dat ik dit gedaan hebt. Een drukke dag vandaag, want als ik weer terug ben van het vliegen staat een middagtoer (historische bezienswaardigheden) voor me klaar. Het vervoer is een soort 12-persoons reuze buggy met straalmotoraandrijving (meer power dan ik) je van de ene locatie naar de andere vervoert. De dingen die je te kreeg zijn de zgn. Nasca-piramiden, inca-aquaducten,begraafplaatsen (mummy, schedels, botten waar je maar zin in had) en ter afsluiting sandboarding. De volgende dag naar het bekende Cusco (uitvalbasis voor een bezoek aan de Machu Pucchi = MP). Dit was een 3-daagse die ik van tevoren had geregeld. Het is vrij moeilijk om dan daar ter plekke een ticket voor de MP. De eerste middag een rondtour in en om Cusco gehad. De volgende dag de zgn Sacred Valley toer gedaan per toerbus. Al die verschillende overblijfselen vanuit de Incacultuur aangedaan en uitleg geregen van een goed Engels sprekende dame Angela. Aan het einde van deze trip afgezet bij treinstation Ollantaytambo om mijn weg te vervolgen naar het plaatsje Aguas Calientes. Daar geslapen en de volgende ochtend vroeg met een van de vle bussen naar de Machu Picchu gebracht. Eerst net een gids een 2 uur durende tocht gemaakt op de MP. Echt een wereldwonder, hoe die Inca's dat voor elkaar hebbe gekregen, bewonderingswaardig. Na de gids op eigen gelegenheid en tempo nog een aantal uren de rest van de MP bewonderd. Me heerlijk op een van die terrassen neergevleid om met de ogen dicht iets van die Inca-vibraties/trillingen te mogen voelen. Prachtige dag om dit mee te mogen maken. Wat me al bekend was, ik was niet de enige. Horden toeristen op deze dag, maar ja dat schijnt een normaal fenomeen te zijn. Tot zover mijn verhaal. Strake met de avond/nachtbus naar Arequipa voor het volgende mooie gebeuren. Kan zijn´dat er helaas geen foto bijgevoegd zijn, maar er zijn wat problemen met deze computer (internetcafe).Vastloper.Ik probeer het opnieuw, maar nu in Puno a/h Tititacameer in een internetcafe.
De volgende halte is Arequipa in het zuiden van Peru, gezellig en mooi plein in het centrum met natuurlijk een Kathedraal aan het plein. De kathedraal bezocht en bovenop de kathedraal een mooi uitzicht over Arequipa en de besneeuwde vulkanen.Ter plekke een 2 1/2 uur durende free tour door Arequipa waar uitleg werd gegeven over historische plekken. Volgende dag een dagtour (2.30 uur opstaan) naar de welbekende locatie Colca Canyon met oude Pre-Inca-terrassen en de geweldige plek ¨Cross of the Condor¨. Prachtig om daar de condors (bijna 2,5 meter spanwijdte door de canyon te zien vliegen (majestieus). Deze Colca canyon maakt deel van de Andesgebergte. Dit ook in mijn eerdere reis in Ecuador mogen zie, een deja vu gevoel.
Nu 14 juli met de dagbus aangekomen in Puno. Meteen bij aankomst bij de busterminal aangesproken door een dame van een reisbureautje. Waarom niet meteen een boottoer regelen om op het Tititacameer hun bewoners te zien met hun geisoleerde levenswijze. Hierover later in een volgend reisverslag.

  • 15 Juli 2016 - 01:28

    Eric (en Paulien):

    Hoi Martin,
    Jouw bericht over het reisverslag zojuist, 00:30 Nederlandse tijd aangekomen, dus ik ben vast de eerste die reageert. Met extra veel belangstelling gelezen natuurlijk omdat wij over een week met een vergelijkbaar avontuur in Peru beginnen. Vanmiddag is "jouw liefje" bij ons al even afscheid komen nemen en hebben we al gehoord dat alles volgens plan verloopt. Klinkt allemaal fantastisch, volgens mij helemaal naar wens. Ben benieuwd welke excursie je in Puna boekt en wat je er van vindt. Deze gaan wij ook terplekke regelen.

    Veel plezier en goede reis verder.
    Eric (en Paulien)

  • 15 Juli 2016 - 06:45

    Jan En Dikla:

    Hallo Martin,
    Nog maar zo kort weg en dan al zoveel mooie ervaringen opgedaan!! Fantastisch!!
    Groeten, Jan en Dikla

  • 15 Juli 2016 - 07:16

    Wim Wesseling:

    Hoi Martin,

    In zo'n korte tijd zoveel indrukken opgedaan en zoveel gezien. Een druk baasje :-) Martin veel plezier geniet ervan.

    Goede reis verder,
    Wim

  • 15 Juli 2016 - 08:26

    Willem:

    Hoi Martin,
    Fijn dat het goed met je gaat en dat je het naar je zin hebt
    We missen je hier in Meppel. Het is lang zo gezellig niet als anders op de woensdag ;-)
    Willem

  • 15 Juli 2016 - 09:21

    Henk:

    Buenos dias Martin,

    Goed om te horen dat je goed aan de andere kant van de plas bent gearriveerd en dat je het heel goed naar je zin hebt. Je hebt in die korte tijd al veel gezien en gedaan lees ik. Ik wens je veel plezier verder op je reis.
    Hier heb ik alles nog onder controle.

    Groeten Henk.

  • 15 Juli 2016 - 10:25

    Herman En Leonie:

    Hoi Martin,
    Wat heb je al veel gezien in zo'n week!
    En wat mooi om je zo te kunnen volgen! Wij genieten
    met jou mee..
    Lieve groet,
    Herman en Leonie




  • 15 Juli 2016 - 10:46

    Joany:

    Hai lief oompje, WOW wat heb je al enorm veel mogen zien! MP, daar ben ik ook zo benieuwd naar! Zou ik ook echt nog graag willen zien. Ik kijk er naar uit om je nieuwe reis verslag weer te mogen lezen!

  • 15 Juli 2016 - 11:11

    Berjan:

    Hoi Martin,
    Leuk je verslag te lezen en je te kunnen volgen. Blijf genieten! Maar dat blijkt ook al wel uit je verhaal. Groeten, Berjan

  • 15 Juli 2016 - 11:12

    Johan:

    Martin,

    Heb je wel een vakantie na je vakantie ingepland om bij te komen?

    Wat ik lees, lijkt me erg gaaf! Lekker genieten!!

  • 15 Juli 2016 - 11:25

    Klaas Sietse:

    Hoi Martin,

    Je gaat al lekker los. Mooi verhalen hoor. Geniet ervan!

  • 15 Juli 2016 - 12:37

    Onno En Leony:

    Hoi Martin,

    Wat een ervaringen en mooie dingen heb je al gezien! Geniet ervan!
    Heel leuk je blog zodat we je kunnen volgen.

    Liefs en groetjes
    Onno en Leony

  • 15 Juli 2016 - 12:41

    Harry Wiggers:

    Hallo Martin,

    dat zijn alvast heel goede eerste berichten die je schrijft. Boeiend en leuk om te volgen. Blijf ik ook zeker doen.
    Volgende week vertrekken Boekelose vrienden met hun pleegzoon en vriendin naar zijn moeder in Colombia. Dat ga ik ook volgen. Zo ben ik straks dus helemaal gedompeld in Zuid-Amerikaanse sferen!

    Vriendelijke groeten,

    Harry

  • 15 Juli 2016 - 14:11

    Theo:

    Mooi avontuur Martin, val je nog op tussen de lokale bevolking ? Ik denk dat als je een deken om je heen slaat en een pan fluit om je nek hangt je zo op kunt gaan in de lokale bevolking :-) veel plezier nog.

  • 15 Juli 2016 - 14:31

    Jan:

    Qué gran historias y cautivar a todos esos huesos y cráneos. Aproveche al máximo de sus experiencias. Disfrutamos con él. Adios, Marian y Juan

  • 15 Juli 2016 - 14:33

    Edwin :

    Hallo Martin,

    Heel erg leuk om te lezen wat je daar aan de andere kant van de wereldbol allemaal meemaakt. Ik zal het met plezier volgen. Op naar het volgende verslag. Heel veel plezier en pas goed op jezelf.

    Groet

    Edwin

  • 15 Juli 2016 - 14:47

    Gert:

    Tjonge Martin, je laat geen seconde onbenut. Je Nederlands is daar in het verre buitenland al zwaar aan het eroderen, maar je tekst krijgt er een prachtig exotisch sfeertje doorl! Machu Puchu, man, wat had ik daar graag met je gestaan. Enfin, zie uit naar je volgende bericht, hoi, Gert

  • 15 Juli 2016 - 14:51

    Guusm:

    Hey Martin,
    Wat een hoeveelheid aan indrukken heb je in die relatieve korte periode van jouw reis al opgedaan. Mooi dat je je er goed bij voelt en de power hebt voor deze ervaringen. Ik wil je graag nog veel moois toewensen; dat Portugal voetbal-EK won weet je vast al en dat Froomy hardlopend aan de Tour de France deelneemt moet je ook toch even horen.
    Mhg., Guusm.

  • 15 Juli 2016 - 15:45

    Henk Bisschop:

    Geweldig Martin,

    Wat zie je veel en vooral prachtige ongewone dingen, zoals al gezegd: ik ben en blijf jaloers op jou, veel plezier verder,

    Enjoy, Henk

  • 15 Juli 2016 - 19:00

    Je Zus Pam:

    Hoi broer,
    Alles goed daar,wat heb je al veel gezien in een korte periode.Geniet van alles en schrijf zoveel mogelijk, dan kunnen wij op afstand ook meegenieten. Kusjes Pam

  • 15 Juli 2016 - 23:36

    Antonnet En Piet:

    Hee Martin,

    Wat fijn om van jou te horen en wat leuk dat je zo gedetailleerd schrijft over de plaatsen die je inmiddels hebt bezocht en hun bezienswaardigheden. We proberen via Google Maps en You-Tube filmpjes (o.a de Urso-indianen op het Titicacameer) een beetje met jou mee te reizen, zodat we ons een beeld kunnen vormen van het prachtige avontuur wat jij in Peru beleeft. Geniet er vooral met volle teugen van en pas ondertussen goed op jezelf! Hele grote knuffel, Antonnet en Piet.

  • 16 Juli 2016 - 05:21

    Bella:

    Hola Hermano, wat heb je al weer veel mooie dingen gezien en gedaan. Indrukwekkend. Ma heeft je eerste reisverslag ook al gelezen :-) liefs xx van je allerliefste kleine zusje

  • 16 Juli 2016 - 19:54

    Bert En Dinie:

    Dag Martin.

    Ongelooflijk, wat je al gezien hebt in zo'n korte tijd. Fijn dat het allemaal goed gaat.
    We vinden het leuk om door jouw verhaal een beetje met jou mee te kunnen reizen.
    Goede reis verder en geniet ervan. Blijf mooi schrijven.

    Lieve groet Bert en Dinie

  • 17 Juli 2016 - 13:20

    Leo Sand:

    Hey Martinus,

    Goed bezig hoor, werk het programma niet te snel af, ik heb met jouw verhaal nog meer zin in Peru!
    Veel plezier en goede reis.

    Tjo, Leo.

  • 17 Juli 2016 - 15:13

    Kerstin:

    Dag kerel, wat een prachtig eerste reisverslag. Ik geniet met je mee. Ik wens je verder een goede reis. De eilanden op het Titicacameer zullen echt indrukwekkend zijn.

    groet Kerstin

  • 18 Juli 2016 - 06:09

    Myriam:

    Hola Martin,

    Heerlijk om je zo te kunnen volgen, volgens mij geniet je met volle teugen en verveel je je geen moment! Inmiddels ben je natuurlijk al in Bolivia aangekomen; ik ben heel benieuwd naar je ervaringen in het 2e land van je Zuid-Amerikaanse avontuur en dus naar je volgende verslag.

    Disfrutalo y besos,
    Myriam

  • 18 Juli 2016 - 08:38

    Karina:

    Wauw, dat je dit doet! Mooi om te lezen.

    Groeten uit Drenthe (ook mooi),
    Karina

  • 18 Juli 2016 - 13:23

    Jeanne:

    Hoi Martin,

    Wat leuk om je verhaal te lezen. Ben benieuwd naar de rest van je verhalen.
    Geniet van al het moois dat deze reis te bieden heeft.

    Gr. Jeanne

  • 19 Juli 2016 - 10:34

    Jeannet:

    Hallo Martin,

    Wat weer leuk om zo met je mee te reizen. Wat heb je al veel gezien en beleefd in zo'n korte tijd. Geniet er lekker van!! Liefs Jeannet

  • 08 September 2016 - 16:08

    Meike:

    Dag Martin,
    Ik sluit me helemaal aan bij al de vorige reacties. Gelukkig heeft Frans mij de reisverslagen doorgemaild.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Lima

Mijn eerste reis

*

Recente Reisverslagen:

02 Januari 2017

Reisverslag 10

06 December 2016

Reisverslag 9

10 November 2016

Reisverslag 8

14 Oktober 2016

Reisverslag 7

10 Oktober 2016

Reisverslag 6
Martin

Aanleiding zijn de olympische spelen (OS) in Rio de Janeiro in Brazilie. Met mijn gespaarde verlof heb ik een 1/2 jaar sabbatical kunnen opnemen en die begint per 1 juli 2016 en eindigt dus 31 december 2016. Tja als ik er toch naar de spelen gaat, kan ik net zo goed Zuid-Amerika "bezichtigen". Ik begin in Peru-> Bolivia-> Brazilie (incl. de OS)-> Paraguay-> Uruguay-> Chili/Argentinië (Patagonie). De laatste 2 maanden reis ik samen met mijn liefje Marian door Patagonie die ik dan in Santiago (Chili) na mijn eerste 3 1/2 maand eindelijk zal weerzien.

Actief sinds 29 Mei 2016
Verslag gelezen: 587
Totaal aantal bezoekers 92054

Voorgaande reizen:

01 Juli 2016 - 16 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: